'De chauffeur rijdt comfortabel door het verkeer. Ik bereid ontspannen mijn meeting voor.'

Pantarij in de media

Pantarij in (klik op de afbeelding voor een vergroting):

Office
Rendement

Elsevier

Het AD

 De zaak

Office rendement:

Uw baas heeft het druk, druk, druk. Hij rijdt van de ene afsrpaak naar de andere en aan het doornemen van zijn paperassen komt hij niet toe. In dit soort situaties moet u hem uit de problemen helpen. Dat is makkelijker dan u denkt. Wat dacht u van het inhuren van een privé-chauffeur die hem in zijn eigen auto naar de gewenste locaties brengt? ondertussen kan hij zelf op de achterbank doorwerken. Office Rendement zocht uit wat een privé-chauffeur kost bij een landelijke chauffeurscentrale. U ziet dat de prijsverschillen niet gering zijn. Bij de duurste leverancier wordt uw baas ruim 34% meer in rekening gebracht dan bij de goedkoopste. Prijzen zijn per uur excusief BTW. De Pantarij is de goedkoopste!

Elsevier

De directeur uit Rotterdam weet het wel. Het type 'geen woorden, maar daden' stapt doodgemoedereerd in zijn eigen auto. Maar niet voordat hij zijn sleutels heeft afgegeven aan een nuchtere jongeman die uit het niets kwam opdagen. Deze chauffeur draagt een strak pak en zijn coiffure blinkt van de brillantine. Galant houdt de chauffeur het portier open.Dit is een ontsnapping in stijl. Benevelde collega's blijven verbaasd achter. Zorgeloos op de achterbank van zijn eigen spacewagon keert de zakenman huiswaarst. Laat die blaasproef maar komen! De jongen achter zijn stuur heet Florens de Regt (21), de bedrijfsleider van Pantarij. Voor dit jonge bedrijf besturen honderden studenten de auto's van advocaten, consultants, professoren en IT'ers. Pantarij is een taxibedrijf zonder taxi's. 'Een gat in de markt. De vraag naar onze diensten stijft explosief, zeggen ze daar. Vooral in de feestmaand als de BV Nederland borrelend voorwaarst gaat. 'Maar wie laat nou graag zijn wagen achter bij een kroeg in de binnenstad? De kans is levensgroot dat de bezitter zijn auto de volgende ochtend aantreft met een wielklem en zonder stereo. Een dubbele kater; daar zit niemand op te wachten. Ergo: die auto moet naar huis. Dat besef komt vaak te laat. Op de wc meestal. Na een dodelijk vermoeiende dag op het kantoor, een diner dat bestond uit vlammetjes en een handvol te snelle wijntjes..

Het algemeen dagblad:

Andreas van Lieshout laat zich na een avondje borrelen thuisbrengen door een studentchauffeur. Je hebt op de nieuwjaarsborrel net iets te veel gedronken en je auto staat nog voor de deur van het café. wat nu? Aan het begin van het jaar bespreekt Andreas van Lieshout met zijn vrienden Frank van Rijn en André vanLeerdam graagd e toestand in de wereld. Eerst gaan ze wat eten. Vervolgens zakken ze af naar de stamkroeg van Van Lieshout: Proeverij De Ooievaar in Delfshaven. Met een paar glazen port, flink wat biertjes en aantal kelkjes jenever achter de keizen ronden ze de discussie om een uur of negen af. Zonder erover na te denken, stapt de gastheer in zijn auto. Zijn gezelschap accepteer als vanzelfsprekend een lift. Controle is vanavond op de uitvalswegen nergens te bekennen. Maar zelfs als de mannen in een fuik zouden rijden, is er niks aan de hand. Achter het stuur van Van Lieshouts auto zit namelijk Maarten Theuns, van Pantarij chauffeursdiensten uit Rotterdam. Het bedrijf heeft 50 studenten in dienst die klanten het hele land doorrijden. De twintiger brengt de mannen in 45 minuten naar het Gelderse Vuren, de woonplaats van Van Lieshout. "Andere manieren van vervoer kunnen hier niet tegenop", vertelt van Lieshout vanaf de achterbank. "over de trein hoeven het niet te hebben. Met het openbaar vervoer kom ik na zevenen niet meer n mijn dorp. Bij een taxi weet je tegenwoordig ook niet wat er achter het stuur zit. Voor lange ritten zijn ze bovendien ontzettend duur. Blijft over de privéchauffeur.Dit is duur en precies ziek of met vakantie als je hem nodig hebt. Studenten zijn flexibel, werken desnoods 12 uur achter elkaar voor een zeer redelijke tarief. Redelijk is in dit verband een relatief begrip. Voor wie niet te ver hoeft, is een taxi na een avondje stappen goedkoper. Een student-chauffeur kost minimaal 48 euro, maar een avondrit komt al snel op 72 euro. Dit zijn prijzen van Pantarij, maar de vele andere bureau's werkenvoor dezeflde tarieven. "Vooral voor de langere afstand is het interessant. Wij rijden voor 90 euro van Amsterdam naar Rotterdam. Met een taxi ben je de heflt meer kwijt", zegt Theuns, behalve chauffeur ook mede-eigenaar van Pantarij. "Bij ons hoef je de dag na de borrel nooit tot de vervelende ontdekking te komen dat je auto nog in een andere stad staat. Wij zetten hem netjes voor de deur".

De zaak:

Auto met chauffeur - Inspelend op de huidge verkeerscrisis zijn er steeds meer slimme ondernemers die chauffeursdiensten op maat leveren. Een deeltijdchauffeur? Een student, die u in uw eigen auto vervoert? Alles is mogelijk. Er zijn verschillende bedrijven die studenten inschakelen om u in uw eigen auto te vervoeren. Het Rotterdamse Pantarij rekent € 16,- per uur, met een minimum van drie uur. Heen en terug van Rotterdam naar Amsterdam kost u grofweg € 90,-. Daar is het vervoer van de student bij inbegrepen. Wanneer u zich laat brengen naar plekken, die met het openbaar vervoer moeilijk bereikbaar zijn, zij er extra kosten: gemiddeld zo'n € 30,- per rit.

Vacatures | Media | Reis plannen | Inloggen chauffeurs